Apartament na siedzibę firmy – jak wybrać?
Szeroka oferta rynku nieruchomości stwarza przedsiębiorcom mnóstwo okazji na zakup wygodnego lokalu pod siedzibę firmy. Żeby jednak okazał się on rzeczywiście przydatny, należy zwrócić uwagę na szereg istotnych kryteriów.
Wiele podmiotów zwraca uwagę przede wszystkim na cenę – mowa tu zwłaszcza o małych firmach, a także o osobach prowadzących jednoosobową działalność. Trudno się temu dziwić, w końcu ceny nieruchomości cały czas idą w górę i nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości miało się to zmienić. Analizując dostępne apartamenty na sprzedaż, warto jednak choć na chwilę odłożyć kwestię kosztów na bok, tak aby ocenić je również pod innym kątem.
Na co zwrócić uwagę kupując mieszkanie na siedzibę firmy?
Bez wątpienia niezwykle istotna jest lokalizacja, która powinna mieć spory wpływ na ostateczny wybór. Oczywiście wiele zależy od specyfiki prowadzonej działalności. Jeśli bowiem firma funkcjonuje przede wszystkim w sieci, nowy apartament od dewelopera wcale nie musi znajdować się blisko centrum. Inaczej wygląda sprawa w przypadku firmy działającej również stacjonarnie. Wtedy warto dokładnie sprawdzić dojazd do apartamentu. Wszystko po to, aby nasi klienci nie musieli spędzać wielu godzin w samochodach, autobusach lub pociągach.
Sama okolica, w której znajduje się siedziba firmy, również może mieć znaczenie. Zupełnie inaczej oceniana jest firma mieszcząca się w luksusowym apartamentowców w ładnej, eleganckiej dzielnicy, niż przedsiębiorstwo, którego siedziba mieści się w starym, zapuszczonym bloku, gdzieś na obrzeżach miasta.
Oczywiście nie należy zapominać też o metrażu i układzie pomieszczeń w apartamencie. Należy zastanowić się, czy na pewno okaże się on wygodny dla pracowników i czy zagwarantuje komfortową pracę. Istotne mogą być też lokale usługowe. Mokotów to jedna z tych dzielnic, w których ich nie brakuje, dlatego zakup apartamentu w tym miejscu może okazać się dobrym wyborem. Zwłaszcza gdy dokładnie przeanalizujemy dostępną ofertę.